sociale media

sociale media

“Hoe kan ik sociale media voor mijn onderneming laten werken in plaats van er alleen maar veel tijd aan spenderen zonder enig resultaat?”

sociale media
inzetten

Bij sociale media (o.a. Facebook en Twitter) draait het om in contact staan met uw doelgroep en het stimuleren van interactie met uw klanten. Het is dus niet de bedoeling om sociale media puur en alleen in te zetten als kanaal om een boodschap te verkondigen en uw acties te communiceren. Op deze manier slaat u de plank mis en worden uw berichten eerder gezien als spam in plaats van waardevolle informatie voor uw doelgroep.

sterke
community

Met zakelijk gebruik van sociale media investeert u in duurzame relaties met uw klanten. Veel bedrijven onderschatten nog steeds de kracht van sociale media.

Een sterke community verlaagt de communicatiekosten omdat communicatielijnen korter en persoonlijker worden. Met één enkele Facebook post kunt al snel 30.000 mensen bereiken in een community van +/- 1000 volgers/likes.

meer-
waarde

  • Verhoging van uw naamsbekendheid;
  • Online reputatiemanagement;
  • Snelle verspieding mond-tot-mond reclame;
  • Duurzame relaties met uw klanten;
  • Gericht adverteren binnen uw doelgroep;
  • Betere posities in de zoekmachines;
  • Meer bezoekers naar uw website.

wij helpen u
op weg

Het inrichten van een Facebook pagina en af en toe wat delen is niet de manier. Voordat we aan de slag gaan met Sociale media analyseren wij de markt en bepalen een strategie.

Een dergelijke sociale media strategie is niet iets waar we ‘eventjes’ mee bezig zijn. Wij stellen een plan op, zorgen voor de inrichting en helpen bij de opstart.

Ontdek uw mogelijkheden.

onze
werkwijze

Wilt u weten hoe wij als (toekomstig) internet partner voor u te werk gaan en hoe wij u helpen met uw Sociale media? Om tot een kwalitatief goede en duurzame Sociale media campagne op maat te komen, zullen wij de volgende fases doorlopen:

inventarisatie

Wie is uw doelgroep? Wat zijn uw (commerciële)doelen? Wat wilt u met de inzet van Sociale media bereiken? Tijdens de persoonlijke inventarisatie gaan wij uitgebreid in op uw wensen en de mogelijkheden van Sociale media vandaag de dag.

doelgroep analyse

Van welke Sociale media maakt uw doelgroep gebruik? Hoe wordt er over uw bedrijf of merk gesproken? Hoe actief zijn uw concurrenten en wat kunnen wij hiervan leren?

Met een Social media analyse krijgt u meer inzicht in de mogelijkheden en antwoorden op deze vragen. Het heeft geen zin om aan de slag te gaan als we niet weten waar de kansen liggen.

strategisch plan

In een strategisch plan worden de richtlijnen en kaders voor wat betreft het gebruik van Sociale media voor uw bedrijf genoteerd. Uw doelstellingen en de uitkomst van Sociale media analyse liggen hieraan ten grondslag.

Aan de hand van dit strategisch plan gaan we bepalen wie, wat, wanneer gaat doen en op welke wijze. Het strategisch plan is aan verandering onderhevig. Gaandeweg leren we wat wel en minder goed werkt, waarna het strategisch plan hierop wordt aangepast.

inrichten bedrijvenpagina’s

Nadat de Sociale media kanalen bepaald zijn en we weten wat er gaat gebeuren, kunnen we beginnen met de inrichting van bedrijvenpagina’s.

Wij helpen u bij het aanmaken van een Twitter account en bij het inrichten van uw Facebook bedrijvenpagina. Voor een optimaal gebruik, dienen we ons per kanaal te houden aan een aantal criteria.

uitvoeren en beheren

Nadat alle voorbereidingen getroffen zijn en de bedrijvenpagina’s zijn ingericht, is het tijd om aan de slag te gaan. Doorgaans beginnen we met het creëren van de nodige ‘volgers’ en ‘likes’. Geplaatste berichten zullen immers gelezen moeten worden door uw doelgroep.

De interactie met uw doelgroep wordt gestimuleerd en het strategisch plan wordt met enige consistentie tot uitvoering gebracht.

monitoren en bijsturen

Het is van belang te weten wat de effecten van inspanningen zijn en te leren van de ontwikkelingen. Gaandeweg krijgen we steeds meer inzicht in welke berichtgevingen ons dichter bij het doel brengen en welke niet.